menu icon newsbox tv
    4 ראשונים שלא באמת היו ראשונים - ניוזבוקס
     

    4 ראשונים שלא באמת היו ראשונים

    פורסם לפני 9 שנים עם התגיות , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    שאלת טריוויה פשוטה, מי הוא ממציא הטלפון? אלכסנדר גרהם בל? לא! לפניכם רשימה של ממציאים שהמציאו דברים שכבר המציאו לפניהם. מבולבלים? גם אנחנו.

    1. ממציא הטלפון

    כשאלכסנדר גרהם בל רשם את הפטנט על הטלפון בשנת 1876 ואף ערך את השיחה הראשונה במכשיר החדש היו כאלה שראו בו כגנב רעיונות. כי למעשה בל רשם את הפטנט על פי רישומיו של הממציא האיטלקי אנטוניו מאוצ'י שהמציא את אותו דבר 16 שנים לפני. לצערו של אנטוניו לא היה בידו מספיק כסף כדי לרשום את המוצר כפטנט ועד לשנת 2002 אף מדינה למעט איטליה לא הכירו בו כממציא הטלפון.

    2. קולומבוס מגלה את אמריקה

    כל מי שלקח שיעורי היסטוריה בסיסיים על העולם יודע שבשנת 1492 שט קולומבוס במסעותיו עם שלושת ספינותיו לעבר יבשת חדשה הנקראת אמריקה. התגלית המדהימה שגילה קולומבוס לא הייתה מפתיעה כל כך מכיוון שאלפי אנשים היו באמריקה וכל תקופה היה אדם אחר שלקח על עצמו את התואר 'מגלה אמריקה'. כ-1000 שנה לפני כן אדם בשם ליף אריקסון שיצא מאיסלנד הגיע לאמריקה ונטע שם את מושבו ביחד עם 160 גברים ונשים, המושבה החזיקה מעמד 10 שנים וננטשה. אז אפשר לומר שליף היה האדם שגילה את אמריקה? לא. כי הוא בעצמו שמע על היבשת החדשה מויקינג שביקר שם 16 שנה לפני.

    3. תאוריית האבולוציה

    מכירים את הבחור ההוא, צ'ארלס דרווין שהמציא את תאוריית האבולוציה על פיה האדם בא מהקוף וכו' וכו'? אז זהו שהוא שמע את זה מסבא שלו, ארסמוס דרווין. שמקבל על זה הרבה פחות קרדיט מהנכד שלו.

    4. המצאת הנורה

    עוד שם של ממציא שאתם בטח מכירים, תומאס אדיסון. אתם בטח גם יודעים שהוא המציא את הנורה, אבל מה שאתם לא יודעים – שהוא לא. האמת, הוא אפילו לא היה קרוב. הרבה גרסאות של נורות הומצאו לפניו אך מכיוון שהיה נדרש פלטינום על מנת להפיק מהן אור הן היו מאוד יקרות. כך למשל סר האמפרי דיווי (בתמונה) השתמש בפלטינום בשנת 1801 כדי להדליק אור בנורה, 78 שנה לפני תומאס אדיסון.  ווארן דה לה רו היה הראשון שהשתמש בפלאטינום בתוך ואקום כמו בנורות המודרניות בפעם הראשונה בשנת 1840 הן היו מפיקות אור יותר זמן אך עדיין היו די יקרות. לבסוף – הנריך גובל המציא את הנורה כמו שאתם מכירים אותה כיום בשנת 1854 ורשם את הפטנט 10 חודשים לפני אדיסון.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים