menu icon newsbox tv
    3 מקרי יירוט מטוס בישראל - ניוזבוקס
     

    3 מקרי יירוט מטוס בישראל

    פורסם לפני 9 שנים עם התגיות , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    לאחרונה יצא לנו להתבשר במטוס מלזי שהופל על ידי טיל מעל אוקראינה. בין 298 הקורבנות היה האזרח הישראלי איתמר אבנון ז"ל. לצערנו, זו לא הפעם היחידה בה הופל מטוס ובו ישראלים, ליקטנו עבורכם 2 מקרים נוספים בהם הופל מטוס ישראלי ואף מקרה אחד בו ישראל נאלצה ליירט מטוס.

    הפלת מטוס אל על בשמי בולגריה

    הפלת מטוס אל על בשמי בולגריה התרחשה ב-27 ביולי 1955: מטוס נוסעים מסוג לוקהיד קונסטליישן של אל על שהיה בטיסה אזרחית מלונדון דרך פריז ווינה לנמל התעופה לוד (כיום נמל תעופה בן-גוריון) יורט והופל מעל צפונה של העיר פטריץ' בבולגריה בשעות הבוקר. כל 58 נוסעי המטוס (51 נוסעים ו-7 אנשי הצוות) נספו ביניהם 15 ישראלים.

    טיסה 1812 של סיביריה איירליינס

    התרסקותה של טיסת 1812 של סיביריה איירליינס (כיום: S7 איירליינס) בים השחור הייתה האסון האזרחי הכבד ביותר בתולדות ישראל. ההתרסקות אירעה בשעת צהריים מוקדמת ב-4 באוקטובר 2001 והייתה האסון האווירי הראשון שהתרחש אחר פיגועי 11 בספטמבר, מה שעורר בתחילה חשד לפעולת טרור. חקירה מאוחרת יותר גילתה שהמטוס הופל בידי טיל קרקע-אוויר SA-5 תועה. ההערכה היא שהוא נורה בעת תרגיל של צבא אוקראינה. מתוך 78 ההרוגים 51 מהם אזרחים ישראלים.

    ומנגד, ישראל מיירטת מטוס

    ב-10:30 בבוקר ה-21 בפברואר 1973 המריאה טיסה 114 של ליביאן איירליינס לטיסה מטריפולי שבלוב לקהיר.  ב-13:54 חדר המטוס למדבר סיני (שהיה אז בידי ישראל), כשהוא משייט בגובה 20,000 רגל. שתי דקות לאחר מכן הוזנקו לעברו שני מטוסי F-4 פנטום, והגיעו לקרבתו ב-13:59. הטייסים הישראלים לא הבחינו בנוסעים במטוס משום שכל תריסיו היו מוגפים. הם יצרו קשר עין עם צוות המטוס, והמשיכו בשידורי רדיו ובאיתות (באמצעות ניענוע כנפיהם) שעל המטוס לעקוב אחריהם לשדה התעופה של חיל האוויר ברפידים. צוות המטוס לא הגיב, אף על פי שסימני ידיים שעשו הצביעו על כך שהם מבינים את ההנחיות. באותה העת, בין 13:59 ל-14:02, התקשרו אנשי הצוות עם שדה התעופה בקהיר ודיווחו כי אינם יכולים להשיג את מגדלור שדה התעופה. בנמל התעופה בקהיר חשבו שהמטוס קרוב, והורו להם להנמיך לגובה 4000 רגל.

    ב-14:01 ירו מטוסי הפנטום פגזים נותבים אל מול חרטומו של המטוס; המטוס שינה את מסלולו, החל להנמיך לכיוון בסיס האוויר רפידים, ובהגיעו לרום של 5,000 רגל, כן הנחיתה שלו הורד. לפתע הוא פנה אחורה לכיוון מערב ועלה לגובה. הישראלים סברו כי הוא מסתובב לניסיון נחיתה שני, אך אז המטוס התכוון ישר למערב, כאילו ניסה לברוח. יריות אזהרה נוספות נורו.

    כעת הגיעו בחיל האוויר למסקנה שהמטוס נשלט על ידי גורמים בעלי כוונות עוינות, והחליטו שאין לתת לו לברוח; המטוסים קיבלו הוראה לאלץ את המטוס לנחות. ב-14:08 ירו מטוסי הפנטום בקצות כנפיו של המטוס. הוא המשיך לטוס מערבה, ואז ירו המטוסים לשורשי הכנפים. צוות המטוס ניסה לנחות נחיתת אונס, אך המטוס פגע בדיונת חול, כש-108 מתוך 113 נוסעיו ואנשי צוותו נספו בהתרסקות. המטוס התרסק סמוך לאיסמעליה, במרחק של כדקת טיסה משטח מצרים.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    2 thoughts on “3 מקרי יירוט מטוס בישראל”

      1. ב-5 ביוני 1967, ביום הראשון של מלחמת ששת הימים, נהרג טייס חיל האוויר, סרן יורם הרפז ז"ל, כאשר טיל נגד מטוסים מדגם "הוק" הפיל את מטוסו לאחר שזוהה בטעות כמטוס עוין מעל הכור בדימונה. מטוס נוסף שהיה איתו הצליח לסגת ולהיחלץ בשלום אך אי הזיהוי של מטוסו של הרפז גרם שיגור הטיל שהרג אותו.

        מקרה נוסף היה בשנת 2005 בו 2 מטוסים קלים היו באזור אך הצליחו לצאת משם בשלום לאחר שמטוסי חיל האוויר הוזנקו והורו להם לחזור על עקבותיהם.

    השאר תגובה

    שיתופים