menu icon newsbox tv
    10 הקרבות הגדולים ביותר ששינו את ההיסטוריה - ניוזבוקס
     

    10 הקרבות הגדולים ביותר ששינו את ההיסטוריה

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    לפעמים קרב הוא רק נקודת ציון אחת קטנה בתוך מלחמה אבל לפעמים הוא יכול לשנות לגמרי את ההיסטוריה. קראו על 10 הקרבות הגדולים ביותר ששינו את ההיסטוריה, החל מקרב מרתון ועד הפלישה לנורמנדי.

    קרב מרתון – 490 לפני הספירה

    בקרב זה, התמודדו האזרחים היוונים נגד הפולשים הפרסים שנשלחו על ידי המלך דריווש. הפרסים שלחו ספינות הנושאות 20,000 חיילים ופרשים לעיר מרתון ובכך להעניש את היוונים על תמיכתם באיונים (אחת מהקבוצות האתניות שהרכיבו את העם ההלני) שמרדו בפרסים.

    למרות נחיתותם המספרית בקרב, היוונים הצליחו להגן ולתקוף בעוצמה והרגו 6000 מהחיילים הפרסים בעוד שאר החיילים נסים על נפשם. רק 200 חיילים יוונים נהרגו בקרב זה.

    לאחר קרב זה נכנס לתודעה סיפורו של פידיפידס שרץ מהעיר מרתון ועד העיר אתונה כדי להודיע על ניצחונה של יוון בקרב. בסוף ריצתו שארכה כ-42 קילומטרים הוא מסר את ההודעה ומת.

    הקרב על טורס – 732

    בשנת 732 החליט עבד א-רחמן, מצביא מוסלמי ספרדי לחצות את הרי הפירנאים והגיע לטורס על מנת לכבוש באירופה. המנהיג קרל מרטל, המכונה "קרל הפטיש" הצליח לבלום את התקופתיו העוצמתיות של המוסלמי עד שלבסוף הניס את צבאו לחלוטין. מומחים רבים טוענים שאילולא היה מנצח קרל בקרב, אירופה יכלה להיות כיום ברובה מוסלמית.

    קרב הייסטינגס – 1066

    בשנת 1066 לאחר שמת המלך אדוארד המודה, מונה הרולד השני, למלך אנגליה. ויליאם הכובש לא אהב את המינוי הזה כל כך מכיוון שלטענתו, המלך הקודם הבטיח לו את כס המלוכה בשנת 1052. ויליאם הכובש לא היה היחיד, ועם הכתרתו של המלך החדש פלש גם המלך הראלד מנורבגיה וכל אחד מהם רצה את הכתר האנגלי לעצמו.

    החבר'ה מנורבגיה נחלו תבוסה בקרב והראלד נהרג בעצמו, אך וויליאם היה עיקש יותר וניצח בקרב עד שהגיע ללונדון. המלך הרולד השני נהרג וצבאו הובס ובכך הסתיים השלטון הסקסוני באנגליה. במשך 88 השנים הבאות שלטו באנגליה מלכים נורמנים משושלתו של ויליאם הכובש.

    המצור על אורליאן – 1429

    הצרפתים ניצחו בקרב הזה במאי 1429 במיוחד בגלל ז'אן ד'ארק, המכונה גם "הבתולה מאורליאן". היא הייתה מצביאה צרפתית צעירה שצברה הישגים רבים. היא האמינה שהאל עצמו נלחם לצידה ועל כן החליטה החלטות אמיצות שלא תאמו לדעות שאר המצביאים לצידה, אך שחרור המצור על אורליאן צלח ושינה את פני צרפת כולה.

    קרב קאחאמארקה – 1532

    ב-16 בנובמבר 1532, לאחר חודשים של דיפלומטיה (וריגול), הזמין פרנסיסקו פיסרו, הכובש הספרדי, את שליט האינקה, אטוואלפה, לשטח הקאחאמארקה, שטח פתוח וגדול שמסביבו עמדות גבוהות משקיפות סביב במקום שבו נמצאת כיום המדינה פרו. השליט הסכים והביא איתו 6 אלף אנשים לא חמושים על מנת להראות רצון טוב כשבינתיים, אנשיו של פיסרו התחבאו בעיר מוכנים לכל פעולה שתבוא כשהם חמושים בתותחים וחרבות. כומר שהיה בפגישה הגיש לשליט האינקה, אטוואלפה, תנ"ך (שאטוואלפה לא ידע איך לפתוח בכלל) וביקש ממנו לקבל על עצמו את הנצרות, וכשהאחרון לא הסכים, הספרדים השיבו באש, תפסו את שליט האינקה והוציאו אותו להורג במשפט משפיל.

    באותו הקרב נהרגו, או יותר נכון – נטבחו, אלפי אנשים משבט האינקה ומקרב זה לא התאוששה אימפריית האינקה עד שהיא נעלמה מהעולם תוך מספר דורות.

    קרב יורקטאון – 1781

    זהו הקרב הגדול האחרון של מלחמת העצמאות האמריקנית. כח אמריקני בפיקודו של ג'ורג' וושינגטון וכח צרפתי בפיקודו של ז'אן-בפטיסט רושאמבו הצליחו לגבור על הבריטים בעיר יורקטאון ושבו 7000 חיילים בריטים, שהיו כרבע מכמות החיילים הבריטים שהיו באמריקה כולה. הבריטים נכנעו וכך נסללה הדרך להולדת ארצות הברית.

    הקרב על ווטרלו

    ב-18 ביוני 1815, הבריטים והפרוסים שהונהגו על ידי ארתור ולסלי, הדוכס הראשון מוולינגטון, הצליחו ללמד את נפוליאון ואת צבאו כמה לקחים חשובים. הקרב היה התבוסה הסופית של נפוליאון שהצליח במלחמות רבות משנת 1799 אך איבד את כוחו בקרב נגד הרוסים בשנת 1814. (ניתן לקרוא בהרחבה בסדרת הכתבות על הטעויות הצבאיות הגדולות ביותר). לאחר הקרב סופו של נפוליאון היה קרב והוא מת בשנת 1821 לאחר שהוגלה.

    קרב גטיסברג – 1863

    הקרב המשמעותי ביותר במלחמת האזרחים האמריקנית התרחש ליד העיר גטיסברג שבפנסילבניה. כוחות צבא האיחוד האיחוד בפיקודו של גנרל ג'ורג' מיד הצליחו להדוף את כל ההתקפות של ארמיית צפון וירג'יניה של צבא קונפדרציית המדינות של אמריקה בפיקודו של הגנרל רוברט לי. הקרב נחשב לנקודת מפנה במלחמת האזרחים ולקרב עם מספר הנפגעים הרב ביותר במלחמה זו. כ-50 אלף חיילים משני הצדדים.

    קרב סטלינגרד – 1942-1943

    בדומה לטעות שעשה נפוליאון בקרב נגד הרוסים, גם הגרמנים חשבו שהם יכולים לנצח את הרוסים ובמיוחד בחורף כך במשך יותר מחצי שנה ניסו הגרמנים לכבוש את סטלינגרד מידי הצבא הסובייטי – ללא הצלחה. הקרבות היו עקובים מדם וכללו יותר מ-2 מיליון נפגעים וביניהם מאות אלפי הרוגים. הקרב היה חשוב מאוד לצבא הסובייטי אך השפיע באופן משמעותי על שאר הצדדים הלוחמים במלחמת העולם השניה מבחינה מורלית ואסטרטגית והיווה אבן דרך משמעותית לקראת תבוסתה של גרמניה.

    הפלישה לנורמנדי

    אם קרב סטלינגרד היה משמעותי ביותר בצד המזרחי של המפה, הפלישה לנורמנדי הייתה חשובה לא פחות מהצד המערבי כשבעלות הברית פלשו לחוף נורמנדי בשנת 1944. כוחות קנדים, צרפתים, אמריקאים ובריטים ארגנו תקיפה שהגיעה מהים לצד כוחות מוצנחים ותוך זמן קצר יותר ממיליון חיילים נחתו בחוף הצרפתי עד שלבסוף שוחררה צרפת הכבושה מידי הגרמנים. זהו הקרב המפורסם ביותר במלחמת העולם השניה ואולי המשמעותי ביותר.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים