menu icon newsbox tv
    10 בעלי חיים מוזרים שחיו פעם על פני כדור הארץ - ניוזבוקס
     

    10 בעלי חיים מוזרים שחיו פעם על פני כדור הארץ

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    חלק מבעלי החיים שמופיעים ברשימה הזאת אולי ייראו לנו מוזרים, אבל רק בגלל שלא התרגלנו אליהם כמו שהתרגלנו לחתולים, פילים ונחשים. כל בעלי החיים שברשימה נכחדו כבר מזמן וסביר להניח שאת חלקם בכלל לא הייתם רוצים לפגוש במציאות.

    1. פורוסרקוסיים

    משפחת עופות טורפים שחיו לפני 62-2.5 מיליון שנה והם אינם יכולים לעוף. ההתנהגות שלהם הייתה מאוד דומה לזו של הדינוזאורים הטורפים וחלק מהמינים היו מגיעים לגודל של יותר מ-2 מטרים. הבעל החיים הכי קרוב לפורוסרקוסיים הוא הקריאמה הדרום אמריקאי.

    2. אלאסמוזאור

    הזוחל הימי הזה היה מגיע לאורך של 18 מטרים ואולי יצא לכם לראות אותו או דומים לו בכל מיני סרטים שעוסקים בתקופות עתיקות וביניהם הקרטיקון העליון. כשהתגלה היצור הזה חשבו החוקרים שיש לו צוואר קטן וזנב ארוך, אבל זה רק בגלל טעות בחילוק החוליות כי למעשה הצוואר של היצור הזה ארוך פי 2 משאר הגוף.

    3. אפידקסיפטריקס

    יכול להיות שזהו הדינוזאור הקטן ביותר בעולם. אורכו 45 סנטימטר מתוכם 20 סנטימטר זה הזנב המקושט שלו. התגלו אמנם מאובנים זעירים יותר, אבל כנראה שהם היו בשלבים צעירים בחייהם בניגוד לדינוזאור הזה. אתם בטח מתפלאים שאנחנו קוראים לזה דינוזאור כי הוא נראה כמו ציפור, אבל אם התארוכים של החוקרים נכונים זהו ככל הנראה הדינוזאור הראשון שהתגלה שעטוף בנוצות.

    4. מגלניה

     

    אם היא לא הייתה נכחדת לפני 1,600,000 – 40,000 שנה היא ככל הנראה הייתה היום הלטאה הגדולה ביותר בעולם. משקלה יכל להגיע לעד 700 קילוגרם, אורכה היה בין 5 ל-7 מטרים והיא הייתה טורפת בעיקר יונקים, גם את הגדולים ביותר שבהם.

    5. ג'וספורטיגסי

    המכרסם הזה, חמוד ככל שייראה לכם היה חי עד לפני 2-4 מיליון שנה ולמרות שקשה לדמיין את זה, הוא לא היה קטן כמו המכרסמים האחרים שאתם מכירים. גודלו היה מגיע לאורך של 3 מטרים וגובה של מטר וחצי. אם אתם חושבים שזה גדול, אז תדעו שהמכרסם הזה החליף את קרובו  Phoberomys pattersoni שהיה בגודל שלא מבייש פיל.

    6. מיקרורפטור

    הדינוזאור המעופף הזה היה עם נוצות, ואם לא מספיק לכם 2 כנפיים כמו שאר בעלי החיים הנורמלים, לדינוזאור הזה היו גם 2 כנפיים על הרגליים האחוריות. החוקרים סוברים שבגלל זה היה לו קשה מאוד ללכת על הקרקע, אבל גם בתעופה הוא לא הצטיין והוא היה מטפס על עצים ועף מאחד לאחד במרחקים קצרים.

    7. דנקליאוסטיוס

    מסוג הדגים שלא הייתם רוצים להיתקל בהם בים. לדג הזה יש את הנשיכה השניה החזקה ביותר מבין כל הדגים (1,100 ק"ג) והמקום הראשון שמור לכריש המגלודון. בנוסף לזה, הוא היה יכול לשאוב בעוצמה אדירה דגים הישר לתוך הפה שלו בכמה מאיות שניה.

    8. דיינוכיירוס

    בשנת 1965 התגלו במדבר גובי שבמונגוליה זוג ידיים גדולות ומוזרות. לא היה ברור כל כך של מי או מה הם היו, סברו שהם היו של טורף גדול דוגמת הטירנוזאורוס אך מאוחר יותר התגלו ממצאים חדשים שהעלו שמדובר בבעל חיים גדול דמוי אורניתומימוס בעל 'מפרש' על גבו והידיים הגדולות נועדו לעזור לו לשאת את משקלו.

    9. קצאלקואטלוס

     

    זהו ככל הנראה היצור הגדול ביותר שעף אי פעם באוויר. כשהוא על הקרקע הוא מזכיר קצת ג'ירפה אך אורך הכנפיים שלו לא יביישו מטוס קרב מודרני. לא ברור אם הם שימשו לתעופה או שמא רק לדאייה כשהוא קופץ מצוקים גבוהים.

    10. ג'קלופטרוס (Jaekelopterus)

    החוקרים סוברים שהיצור המוזר הזה היה חי רק בגרמניה לפני כ-390 מיליון שנה. למרות שמדובר בסוג של עקרב ימי, חוקרים מאמינים שבתקופות אלו היו עוד לא מעט סוגים של עכבישים, סרטנים, חרקים מעופפים או חרקים אחרים שהיו בגדלים כאלו.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “10 בעלי חיים מוזרים שחיו פעם על פני כדור הארץ”

    השאר תגובה

    שיתופים