menu icon newsbox tv
    ביקורת: מורטל קומבט - ניוזבוקס
     

    ביקורת: מורטל קומבט

    פורסם לפני 9 שנים עם התגיות ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    כחלק מפתיחת האתר Newsbox הרגשתי את הצורך לחנוך את קטגוריית ביקורות סרטים. בגלל שלאחרונה לא ראיתי הרבה סרטים החלטתי לתת את ביקורתי על הסרט הקלאסי שמאוד מצא חן בעיניי בזמנו – מורטל קומבט. קריאת הכתבה עלולה להכיל ספויילרים במידה ועדיין לא ראיתם את הסרט.

    מורטל קומבט הוא סרט אקשן משנת 1995 שבויים על ידי פול וו.ס אנדרון. הוא מבוסס על המשחק הפופולארי הנושא את אותו השם שיצא 3 שנים לפני כן על ידי חברת Midway. הוא צולם בלוס אנג'לס וחלקים ממנו צולמו בתאילנד. בהמשך לסרט זה, יצא הסרט "מורטל קומבט: השמדה" בשנת 1997, אך הוא נחשב נחות במידה רבה מקודמו.

    עלילה

    עלילת הסרט – בדומה לעלילת המשחקים, מתמקדת בתחרות הנקראת 'מורטל קומבט'. תחרות שנערכת בכל דור ונקבעה על ידי האלים על מנת להגן על כדור הארץ מפני כוחות הרשע של העולם החיצון (כמו ילדותי שזה נשמע). אם העולם החיצון (בראשותו של שואו קאן) ינצח 10 פעמים ברציפות, הם יוכלו לפלוש לכדור הארץ להשתלט עליו. בסרט זה, נשלחים לוחמים מובחרים מכדור הארץ (לו קאנג, ג'וני קייג', סוניה ולוחמים נוספים) כדי להגן על כדור הארץ ולהשתתף בתחרות ה-10 ולמנוע את כניסתם של האויבים לכדור הארץ. למרות שהמטרה הכוללת היא להציל את כדור הארץ, לכל אחד מהמשתתפים יש את הסיבות האישיות שלו להשתתפות.

    במהלך הסרט הדמויות משתתפות בקרבות אך רק במהלכן הן מגלות שהקרבות הן למעשה עד המוות. במשך הסרט משתתפים הלוחמים נגד דמויות מפתח ממשחק המחשב (סקורפיון, קיינו, גורו) עד שלבסוף נשאר מתמודד אחד להביס וזהו שאנג סונג.

    הסרט קיבל ביקורות ממוצעות אך הוא גרף 70 מיליון דולר בארצות הברית ו-122 מיליון ברחבי העולם. הישג זה נחשב לגבוה מאוד ביחס לסרטים אחרים המבוססים על משחקי מחשב בהתחשב בכך שהוא יצא שנתיים בלבד לאחר הסרט המאכזב של Street Fighter. בהרבה סרטים מבוססי משחקים נוהגים היוצרים להשתמש בבסיס המשחק אך בסרט זה הקפידו להשתמש במיטב הדברים שאהבתם במשחקים. הדמויות, המתקפות, העלילה ואפילו הצורה בה מתנהלות הקרבות ממש דומים למשחקים, דבר שגרם לסרט להתחבב עליי יותר.

    אפקטים ותפאורה

    הסרט, שיצא בשנת 1995 לא מכיל יותר מדי אפקטים ביחס לסרט מדע בדיוני והשתמשו בהם במינון הנכון ובאיכות מספקת יחסית לאותה שנה אך אולי האפקטים נראו טוב מספיק בגלל שרוב הסרט פשוט חשוך מדי. מישהו בהפקה החליט כנראה לשלב על הסרט (שעוצב בצורה מאוד יפה) יותר מדי אלמנטים של חושך, אפלה ולפידים בוערים.

    משחק וליהוק

    במשחק הראשון של מורטל קומבט השתמשו היוצרים באנשים אמיתיים על מנת ליצור את הדמויות כך שבקלות הם יכלו למצוא את השחקנים המתאימים לתפקיד, אך בהפקה החליטו מה שהחליטו ולא איכזבו. למרות שמדובר בסרט אקשן ולא סרט שמצריך יותר מדי משחק מלבד לדעת ללכת מכות, השחקנים עשו את העבודה שלהם כמו שצריך, כל אחד בתפקידו. מה שכן, זו דעתי וייתכן שהיא שונה משל כולם מכיוון שמאז סרטי מורטל קומבט התמעטו בצורה משמעותית התפקיידם של רבים מהשחקנים הראשיים בסרט כדוגמת השחקן שגילם את לו קנג- רובין שו, שמאז תפקידו בסרטי מורטל קומבט שיחק ב-10 השנים שלאחר מכן בקושי ב-5 סרטים וכך גם שאר הקאסט.

    ואגב, שחקנים שהיו אמורים להיות מלוהקים: ברנדון לי, בנו של ברוסלי – בתפקיד לו קאנג אך הוא נהרג בצילומי הסרט 'העורב'. טום קרוז וג'וני דפ בתפקיד ג'וני קייג' וקאמרון דיאז בתפקיד סוניה.

    סיכום

    בסופו של דבר, לכל אוהבי סרטי האלימות, אוהבי משחקי המחשב ואוהבי החושך הסרט יכול להיות מאוד מהנה וקליל. לא קשה להתחבר לעלילה ולהשתלב אליה (והאמת, כמעט ואין עלילה בסרט מלבד הרקע לכל הסיפור) אז אני לא אכביר במילים ופשוט לכו לראות את הסרט & Finish Him!

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים